{{ currentBoardShortName }}
  • Markets
  • Indices
  • FX
  • Energy
  • Metals
  • Live
Markets
As of: {{timeStamp.date}}
{{timeStamp.time}}

Markets

{{ currentBoardShortName }}
  • Markets
  • Indices
  • FX
  • Energy
  • Metals
  • Live
{{data.symbol | reutersRICLabelFormat:group.RICS}}
 
{{data.netChng | number: 4 }}
{{data.netChng | number: 2 }}
{{data | displayCurrencySymbol}} {{data.price | number: 4 }}
{{data.price | number: 2 }}
{{data.symbol | reutersRICLabelFormat:group.RICS}}
 
{{data.netChng | number: 4 }}
{{data.netChng | number: 2 }}
{{data | displayCurrencySymbol}} {{data.price | number: 4 }}
{{data.price | number: 2 }}

Latest Videos

{{ currentStream.Name }}

Related Video

Continuous Play:
ON OFF

The information you requested is not available at this time, please check back again soon.

Aug 30, 2017

Murdoch pulls Fox News from Britain's Sky

News Corp CEO Rupert Murdoch delivers remarks at an event

Security Not Found

The stock symbol {{StockChart.Ric}} does not exist

See Full Stock Page »

Rupert Murdoch has pulled his Fox News channel from the Sky platform in Britain, where the government is assessing a bid by the media mogul to buy the broader Sky pay-TV company for US$15 billion.

In a statement, Murdoch's Twenty-First Century Fox said it had decided it was no longer in its commercial interest to provide Fox News in Britain, where only a few thousand viewers watch it.

Critics of Murdoch and his company regularly cite the right-leaning Fox News channel as a reason why Murdoch should not be allowed to buy the 61 per cent of Sky it does not already own.

Fox agreed to buy full control of the European pay-TV group Sky in December, but the British government is still deciding whether to refer the deal for a full investigation which could add months to the approval process.

The government has not found any problems with regard to Twenty-First Century Fox's commitment to broadcasting standards, but it is examining whether the deal would give the company too much influence over the news agenda in the country.

"Fox News is focused on the U.S. market and designed for a U.S. audience and, accordingly, it averages only a few thousand viewers across the day in the UK", the company said.

"We have concluded that it is not in our commercial interest to continue providing Fox News in the UK."

The Fox News channel was no longer available on the Sky platform from 4 p.m. local time on Tuesday.

Sky shares closed down 0.5 per cent at 950.5 pence, while Fox's were up 1 per cent to US$27.52 at 1 p.m. ET.